Przejdź do treści

Zarządzanie przez cele

Zarządzanie przez cele

Mając dobrze zdefiniowaną strategię (używając SWOT’a, BMC czy analizy PEST) trzeba ją efektywnie wdrożyć. Zarządzanie organizacją, kierując się strategią, w zmieniającym się środowisku jest niemałym wyzwaniem dla każdego przedsiębiorstwa, szczególnie takiego które szybko i dynamicznie rośnie.

Cele są jednym z czynników motywacyjnych. Dzięki jasnemu systemowi celów pracownik wie czego się od niego oczekuje, potrafi określić czy osiągnął sukces lub czy potrzebne są działania korygujące, aby go osiągnąć. Zarząd jest w stanie monitorować wdrażanie strategii i podejmować w odpowiednim czasie niezbędna decyzję mające wpływ na dalszy rozwój firmy.

Dzięki zarządzaniu przez cele możesz:

  • wyznaczyć konkretne mierniki, punkty kontrolne i terminy
  • zmotywować pracowników do działania
  • w sprawiedliwy sposób obliczyć np. wartość premii

powrót