Celem tego etapu jest opracowanie lub aktualizacja strategii działania w oparciu o przeprowadzone analizy przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia z wykorzystaniem najnowszych metod pracy oraz z zaangażowaniem zespołu kluczowych pracowników po stronie klienta.
1. Analizy strategiczne
Dzięki przeprowadzeniu analiz strategicznych można:
Do narzędzi stosowanych na tym etapie należą m.in.:
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Opracowanie misji i wizji
Proces opracowywania misji i wizji jest najczęściej bardzo długotrwały, wymaga kilku podejść. Zespół pracujący nad misją i wizją jest zwykle niezadowolony z brzmienia kolejnych wersji. Aby uczynić ten proces efektywnym, przyjemnym i krótszym moderujemy spotkanie korzystając z naszego doświadczenia, zadajemy kilka sprawdzonych pytań, które pomagają zespołom oddać w opracowanej misji i wizji rzeczywiste wartości, jakimi kieruje się przedsiębiorstwo zapewniając budowę spójnego wizerunku i kierowanie się nimi przy planowaniu i realizacji strategii działania. Korzyści:
|
|
3. Model biznesowy
W czasie warsztatów strategicznych z kluczowymi pracownikami dokonujemy diagnozy obecnego modelu biznesowego i planujemy zmiany. Przeprowadzamy rozbudowaną analizę SWOT dla poszczególnych pól modelu w celu dopracowania modelu, znalezienia ryzyk i słabych miejsc, tak aby zaakceptowany model był optymalny dla przedsiębiorstwa i jego wdrożenie prowadziło do optymalnych efektów. Korzyści:
|
|
4. Wybór strategii
Po ocenie modelu biznesowego następuje jego dopracowanie oraz przełożenie na inicjatywy strategiczne/ plany działania. Aby przedsiębiorstwo mogło osiągać zaplanowane cele kolejnym krokiem jest opracowanie strategii sprzedaży. |
|
5. Mierniki
Aby uzgodnione cele strategiczne miały szansę na ich osiągnięcie budujemy przejrzysty model wskaźników dostosowany do procesów w przedsiębiorstwie i celów strategicznych zapewniający monitorowanie realizacji strategii, wykrywanie niezgodności i wczesną diagnozę niezgodności oraz reagowanie na pojawiające się odchylenia. |