Przejdź do treści

Techniki sprzedaży

Cele szkolenia
  • poznanie tajników efektywnej sprzedaży
  • efektywne działanie w każdym etapie sprzedaży
  • poznanie różnic komunikacyjnych pomiędzy klientami
  • pewne zachowanie w sytuacjach sprzedażowych
Dla kogo?
  • pracownicy działów sprzedaży, przedstawiciele handlowi
Program szkolenia
1. Nowe ujęcie procesu sprzedaży
  • Sprzedaż nie jest procesem zaczynającym się od pierwszego wrażenia
  • Budowanie relacji z Twoim klientem może trwać długo, ale się opłaci
  • Jak budować relacje z Twoim klientem
    • Słuchaj go z uwagą i zadawaj pytania, które będą podtrzymywać rozmowę
    • Bądź jego powiernikiem i przyjacielem
    • Odgaduj jego problemy i słuchaj, co ma do powiedzenia
    • Zgłębiaj jego problemy i uświadamiaj, co złego może się jeszcze stać
    • Roztaczaj przed Twoim klientem wizje przyszłości
    • Daj mu koło ratunkowe, ale przywiąż je mocno do siebie, aby nie odpłynął w kierunku innego dostawcy
2. Poszukiwanie rozwiązań dla Twoich klientów
  • Twoi klienci ciągle czegoś potrzebują, musisz wiedzieć, co i kiedy, utrzymuj z nimi kontakt
  • Zastosuj model dostarczania wartości wg. Osterwaldera, każdy klient coś robi, czegoś potrzebuje i ma jakiś problem. Twoim zadaniem jest mu dostarczyć rozwiązanie.
3. Dlaczego klient miałby wybrać Ciebie
  • Dowiedz się, na czym mu zależy
  • Pracuj nad swoją propozycją wartości
  • Podziel swój rynek na segmenty logiczny sposób – dla każdego segmentu zaproponuj unikalną wartość. Pamiętaj, że kanał dystrybucji to nie segment rynku!
  • Docieraj do klienta wszystkimi kanałami niech pamięta o tym, że istniejesz i dostarczasz coś, czego potrzebuje
4. Trudne sytuacje. Jakie trudne sytuacje?
  • Co robić, aby nie prowokować trudnych sytuacji.
  • Zasady komunikacji, które pomagają w trakcie kontaktu z klientem
  • Dlaczego powinieneś się cieszyć z zastrzeżeń klienta?
Nasze metody pracy

Podczas szkolenia uczestnicy biorą udział w scenkach odgrywanych w małych grupach, oraz nagrywanych i odtwarzanych na forum.

Jakie korzyści dla uczestnika?
  • poznanie własnych predyspozycji, ograniczeń i umiejętne ich wykorzystanie
  • uodpornienie się na „gry” stosowane przez klientów
  • zwiększenie efektywności sprzedaży
  • poprawienie organizacji pracy
Czas trwania, miejsce

Szkolenie dwudniowe
Poznań ul. Wojskowa 6 apt. B7 sala morska