Cele szkolenia
- poznanie tajników efektywnej sprzedaży
- efektywne działanie w każdym etapie sprzedaży
- poznanie różnic komunikacyjnych pomiędzy klientami
- pewne zachowanie w sytuacjach sprzedażowych
Dla kogo?
- pracownicy działów sprzedaży, przedstawiciele handlowi
Program szkolenia
1. Nowe ujęcie procesu sprzedaży
- Sprzedaż nie jest procesem zaczynającym się od pierwszego wrażenia
- Budowanie relacji z Twoim klientem może trwać długo, ale się opłaci
- Jak budować relacje z Twoim klientem
- Słuchaj go z uwagą i zadawaj pytania, które będą podtrzymywać rozmowę
- Bądź jego powiernikiem i przyjacielem
- Odgaduj jego problemy i słuchaj, co ma do powiedzenia
- Zgłębiaj jego problemy i uświadamiaj, co złego może się jeszcze stać
- Roztaczaj przed Twoim klientem wizje przyszłości
- Daj mu koło ratunkowe, ale przywiąż je mocno do siebie, aby nie odpłynął w kierunku innego dostawcy
2. Poszukiwanie rozwiązań dla Twoich klientów
- Twoi klienci ciągle czegoś potrzebują, musisz wiedzieć, co i kiedy, utrzymuj z nimi kontakt
- Zastosuj model dostarczania wartości wg. Osterwaldera, każdy klient coś robi, czegoś potrzebuje i ma jakiś problem. Twoim zadaniem jest mu dostarczyć rozwiązanie.
3. Dlaczego klient miałby wybrać Ciebie
- Dowiedz się, na czym mu zależy
- Pracuj nad swoją propozycją wartości
- Podziel swój rynek na segmenty logiczny sposób – dla każdego segmentu zaproponuj unikalną wartość. Pamiętaj, że kanał dystrybucji to nie segment rynku!
- Docieraj do klienta wszystkimi kanałami niech pamięta o tym, że istniejesz i dostarczasz coś, czego potrzebuje
4. Trudne sytuacje. Jakie trudne sytuacje?
- Co robić, aby nie prowokować trudnych sytuacji.
- Zasady komunikacji, które pomagają w trakcie kontaktu z klientem
- Dlaczego powinieneś się cieszyć z zastrzeżeń klienta?
Nasze metody pracy
Podczas szkolenia uczestnicy biorą udział w scenkach odgrywanych w małych grupach, oraz nagrywanych i odtwarzanych na forum.
Jakie korzyści dla uczestnika?
- poznanie własnych predyspozycji, ograniczeń i umiejętne ich wykorzystanie
- uodpornienie się na „gry” stosowane przez klientów
- zwiększenie efektywności sprzedaży
- poprawienie organizacji pracy
Czas trwania, miejsce
Szkolenie dwudniowe
Poznań ul. Wojskowa 6 apt. B7 sala morska